oferty pracy Białobrzegi Radomskie

Odnośniki

 

ascii >> strona główna

Temat: Ruch na Al.Krakowskiej -granica Warszawy

Ruch na Al.Krakowskiej-granica Warszawy

Zbadano także napełnienie pojazdow przy określonej motywacji podrozy.Niestety w podstawowych motywacjach podróży: do domu ,do pracy na zakupy napełnienie samochodu jest średnio na poziomie 1,4.oznacza to ,ze w jednym samochodzie statystycznie podróżuje niecałe półtorej osoby.Jesli wiec wskaźnik motoryzacji w Warszawie przekroczył 412 samochodow na tysiąc mieszkańców i zbliżył się do statystyk Berlina nie dziwmy się ze przy rosnącej dynamice komunikacyjnej mieszkańców Warszawy i aglomeracji,słabości oferty komunikacji publicznej i niewystarczającej sieci drogowej czas który spędzamy w samochodzie w codziennych podróżach znacząco rośnie a specjaliści już dziś mówią o komunikacyjnej katastrofie.

Janusz Piechocinski ,Zespol doradców gospodarczych TOR,


Panie Januszu witam!
Zastanawia mnie tylko czy ktoś w ogóle cos zrobił w tym kierunku aby zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdzających do stolicy od strony pd? Moim zdaniem NIC. Co dziennie dojeżdzam od wielu lat tą drogą do Warszawy i musze powiedzieć że od 1997 roku tj odkad mam nieprzyjemność tędy jeździc nikt nie kiwnął nawet PALCEM aby coś z tym fantem zrobić.
Moim zdaniem to o czym Pan pisze tj o dużej dynamice komunikacyjnej jest spowodowane faktem że warszawa to nie tylko 1700 tys ludzi mieszkajacych w miescie ale także drugie tyle w jej okolicach. Ludzie dojeżdzają do pracy nawet z Radomia do Warszawy, a jak tylko 7ka stanie się na całej długości drogą ekspresową możemy się spodziwać następującego efektu - co raz wiecej ludzi w Grójcu, Tarczynie i Białobrzegach i ich okolicac osiedlać sie z myślą o co dziennych dojazdach do Warszawy. Każda jedna taka osoba będzie jeździć własnym samochodem. Są dwa wyjścia albo zrobić kilka dodatkowych wjazdów od strony pd i zacznie korkować się całe miasto albo zbudować olbrzymi parking w Jankach i tam doprowadzić tramwaje. Z wielką chęcią bym dojeżdzał do Janek i tam zostawiał samochód a nastepnie wygodnie przesiadał się do jadącego co 15 min tramwaju. NIE Autobusu ale tramwaju ! Autobusy będą tak samo stać w korkach i to nie rozwiąże żadnego problemu - potrzebny jest system komunikacji który przed Raszynem kończył eksodus samochodów do stolicy.

To że dziś na okęciu kończy się linia tramwajowa nic nie zmienia ponieważ korki zaczynają się w Jankach w kończą na granicy Warszawy gdzie 2 pasmowa jezdnia zmienia się w 3 pasmową. Dlatego przesiadka do tramwaju na okęciu nei przyspieszy dojazdu i nie ma w ogóle sensu. Przesiadka przed korkami spowodowała by że ludzie chcieli by jeździć tramwajem.

Kolejna sprawa to planowana droga ekspresowa S7 która ma dojeżdzać do ciągu al.Jerozolimskich. Pomysł może i dobry ale ma kilka błędów.
Po pierwsze:
- ilość pojazdów jadących od strony Pruszkowa w tej chwili jest bardzo duża - nie ma tam żadnej alternatywy komunikacyjnej.
- duża ilośc pojazdów jadących od strony katowic
- duża ilość pojazdów jadących od strony krakowa
- duża ilość pojazdów jadących łopuszańska
- brak możliwości sprawnego skrętu bez kolizyjnego z Łopuszańskiej w Grójecką (al.Krakowska ) (w tej chwili już się korkuje to rondo a co jeżeli częśc pojazdów pojedzie S7 i będzie chciało tutaj wiecjac do miasta?)

Moim zdaniem spowoduje to kompletny paraliż tej części miasta. Dodatkowo nie ma sprawnych i bezkolizyjnych skrzyżowań do wjazdu do centrum al jerozlimskimi a więc bedzie stała ul.Wawelska, ul. Bitwy Warszawskiej w kierunku do centrum.

Dlaczego w Polsce przy projektowaniu dróg myśli się tylko na 1 przecznice do przodu? Przecież problem korków należy rozwiązywać kompleksowo a nie wmawiać że coś sie poprawi jak tak naprawdę nie zmieni się nic ponieważ problem z Janek przeniesie się do centrum Warszawy.

Koszt przedłużenia linii tramwajowej z okęcia do Janek i tam wybudowania parkingów byłby mniejszy a rozwiązał by szereg problemów a tak wydamy mase pieniędzy a i tak to niewiele da. Po za tym założe się że ogromne centrum handlowe w Jankach chętnie partycypowało by w kosztach wybudowania takiej linii tramwajowej - mieli by więcej klientów. Czemu nikt na to wcześniej nie wpadł?

Pozdrawiam
Rafał
Źródło: piechocinskitransport.fora.pl/a/a,44.html




Designed by Finerdesign.com